lauantai 24. marraskuuta 2012

~Pentutottista ja dog showta~

Joo, eli keskiviikkona olin Hapuan koululla pentutottiksessa, ja ERITTÄIN ylpeä Fixusta. Oltiin ringis, pujoteltii toiset koirat. Namia naamaa vaa, ja hyvin meni. Yks pomeranian (Jätkä, jonka omistaja oli toisen koiran Ruskan kanssa, mutta Jätkällä oli ohjaaja kyllä) vähä haukahti, ja just sopivasti loppu namit kädestä, mut Fixu nopeesti vaa vilkasi ja katto mua ilmeellä "lisää namia kiitos" ja jälleen frolickia kitaa... Ei ruvennu ees meen Maisan kanssa leikkimään, JES!!! Kun muut meni meidän ympäriltä, ei juurikaa välittäny, tehtii sivullemenoja, ylävitosia, katsekontaktia, lyö omistajaa turpaan kun se puhaltaa, jne Sit pyysin Riikkaa vähä siihe luoksepäästävyytee ku Fixu on vähä arka, aika oudol taval, jos vaan tulee sellane ihmine joka ei tiedä sen olevan arka, ni ei se siit mitää sano, mut tää tilanne tais olla just sellane et se epärli iha hirveesti. Ku mun sisko eilen kävi ja vaa rapsutti ja sillee ni ei se edes kattonu epäluulosesti, hyppäs vaa vasten ja kilju lisää rapsutuksia... Kati tönäs vaa alas, mut ei siihenkää sanonu mitää. Ja olin niin onnelline, ku mun oma kasvatti, jota syötin tuttipullolla pentuna, joka koki keuhkokuumeen ja kennelyskän, tuli käymään. Se meni Katille kun sille ei oikee riittäny aika kun se oli sairauksiensa tuottamana arka. Alkuperäinen nimi oli Yasmina, sit oli Yassu ja Yas, mun nyt se on Jaska tai Jaakko, tai Yaska tai Yaakko, ainaki ne sanoo sitä molemmilla nimillä. Kuitenkin. Yas oli ikionnellinen ku näki mut niitte autost, ja oikee vinku!! Katin toine bicfri Pipsa vaa heilutteli häntää, ja ku se on semmone korkee auto, ni hyppäs siit penkiltä mun selkää ku rapsuttelin jalkatilas olevaa Yassua <333 PS. Fixu näki mun siskon piiiitkästä aikaa, Kati on joskus tehny sillä jäljen, mut sit viime näkemäst on jotai pari kuukautta.

Äskön kun treenattiin, kun ei tänään päästä treenaamaan kun on Zumballa, Tuksulla ja sijoituskoiralla Danalla jolla on pennut, niin kaikilla kolmella oksennustauti :/ Meen nyt sit vaa vetää ryhmä ja sit tuun takas, ja huomenna, kerkeen kuvailee :3 Fixusta rakennekuvia, Mantasta rakennekuvia, Dibastaki vois... Ja vaik Hupsustaki ekoja kuvia :)
Tän päivän treenit meni tosi hyvin, Fixu toimi nätisti, mut rupes syömää hihnaa aina välil... Mitä näyttelyhihnoja käytätte ausseilla, tai sen tyyppisil koiril, ja muutenki, minkälaisia hihnoja milläkin käytätte? Mulla on Mantalle kuristava ketju, jossa on lyhyt nahkalenkki, josta pidetää kiinni. Toimi aluks hyvin, mut viime talvena ei näyttelyis oikee käyty Mantan kans, eli oon juossu vaa Zumban kans näyttelyis ni jotenki tottunu nostelee sitä päätä ylös. Mut aussi ja bolo on niin kaks eri koiraa: Aussihan on näyttävä jos se kulkee pää korkealla reippain ja ryhdikkäin askelin, Bolognesehan kulkee itsestään paljo ryhdikkäämmin kuin aussi. Älkää ymmärtäkö väärin, ehkä meidän Manta on luonnostaan pää alhaalla kulkeva aussi, jonka päätä on vaikea saada ylös, tai meidän Zumba luonnostaan "ryhdikäs" ja helposti "avuilla" :D Tää vaan jollain tapaa on se mun mielipide...

Oon miettiny tota keppi hommaa meidän Fixulla. Se on nyt 5½kk ja mun mielestä vaan olis hyvä alkaa keppitreeni, muistaakseni Mantallakin aloitin joskus puolen vuoden iäs... Suurin osa sanoo 10 kk, jotkut vuoden, jotkut ei kommentoi asiaan ollenkaan. Ajattelin aloittaa keppitreenit nyt. Siitä ei pääse yli, eikä ympäri.

Mutta hyvää loppu syksyä kaikille!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti